Utvecklingsområden våren 2024

Våra utvecklingsområden för våren är fortsatt:

Demokrati - genom språket kan barnen uttrycka behov, ta beslut, samarbeta. Med ett respektfullt bemötande gentemot varandra visar vi förtroende för varandras åsikter, kompetens och viljor.

Plan mot Diskriminering och Kränkande behandling (PDK) - Ingen på förskolan ska bli kränkt, trakasserad eller diskriminerad. Vi tar varandra på allvar och behandlar varandra lyhört och respektfullt.

Utemiljö - Vi utökar möjligheterna att använda utemiljön till nya lekar, aktiviteter och lärande.

Our development areas for spring continues with:

Democracy - through language, children can express needs, make decisions, cooperate. By treating each other with respect, we show trust in each other's opinions, competence and wishes.

Plan against discrimination and violations (PDK) - No one at the preschool should be offended, harassed or discriminated against. We take each other seriously and treat each other sensitively and respectfully.

Outdoor environment - We expand the opportunities to use the outdoor environment for new games, activities and learning.

Uppdaterad: