Utvecklingsområden 2024/2025
Utvecklingsområden 2024/2025
Fysisk aktivitet och hälsa
Förskolan ska utveckla arbetet kopplat till fysisk aktivitet och hälsa. Barnen ska ges ökade förutsättningar att vara fysiskt aktiva på förskolan. Vi deltar i utvecklingsprojekt "fysisk aktivitet" tillsammans med flera andra kommunala förskolor och fortbildar oss i barns motoriska utveckling. Vi arbetar med läroplansmålet "Förskolan ska ge varje barn förutsättningar att utveckla sin motorik, koordinationsförmåga och kroppsuppfattning samt förståelse för hur viktigt det är att ta hand om sin hälsa och sitt välbefinnande." samt med att ”säkerställa hälsosamma liv och främja välbefinnande för alla i alla åldrar” som står i de Globala målen #3 God hälsa och välbefinnande
Jämställdhet
Under 2024/2025 ska förskolan utveckla jämställdhetsarbetet i det systematiska kvalitetsarbetet och värdegrundsarbetet på förskolan. Inget barn ska i förskolan bli utsatt för diskriminering på grund av kön. Arbetet ska både lyftas i personalgruppen, samtal med vårdnadshavare och omgivning för att bli en naturlig del av normer och praktiskt arbete på förskolan.
Development areas 2024/2025
Physical activity and health
The preschool must develop work linked to physical activity and health. The children must be given increased opportunities to be physically active at preschool. We participate in development projects "physical activity" together with several other municipal preschools and continue to educate ourselves in children's motor development. We work with the curriculum goal "Preschool should give every child the conditions to develop their motor skills, coordination skills and body image, as well as an understanding of how important it is to take care of their health and well-being." as well as with "ensuring healthy lives and promoting well-being for all at all ages" as stated in the Global Goals #3 Good health and well-being
Equality
During 2024/2025, the preschool must develop gender equality work in the systematic quality work and value-based work at the preschool. No child should be exposed to discrimination on the basis of gender in preschool. The work must both be lifted in the staff group, conversations with guardians and surroundings to become a natural part of norms and practical work at the preschool.